Szukaj
Wszystkie kategorie
    Menu Zamknij

    Szkoła śpiewu gregoriańskiego, cz. 2. Podręcznik chórzysty (z płytą CD)

    Wydawnictwo: Dębogóra
    Kod katalogowy: 964138
    Dostępność: BRAK W MAGAZYNIE
    Wysyłka do
    *
    *
    Shipping Method
    Sposób wysyłki
    Przewidywane doręczenie (od dnia wysyłki)
    Cena
    Podaj kod pocztowy, aby wyliczyć koszty wysyłki

    Niewyczerpany skarbiec Kościoła, jakim jest śpiew gregoriański, w swoim szerokim repertuarze i rozmaitych formach jest doskonałym wyrazem modlitwy chrześcijańskiej, a nawet więcej - całego misterium Chrystusa z Jego odkupieńczym Wcieleniem, które w sposób uprzywilejowany wyraża różnorodność melodii gregoriańskich. Z tego powodu Urząd Nauczycielski Kościoła, zwłaszcza od św. Piusa X aż do naszych czasów i przez II Sobór Watykański, wciąż wskazuje na śpiew gregoriański jako na najwznioślejszą formę muzyki kościelnej, zastrzegając mu pierwszeństwo w celebracjach liturgicznych.

    Szkoła św. Grzegorza, utworzona w 1938 roku, a w 1998 podniesiona do rangi Międzynarodowej Akademii Muzyki Kościelnej, wiernie wypełnia te zalecenia Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Stara się ona spieszyć z pomocą i radą kapłanom, seminarzystom i wiernym, jak też wspólnotom parafialnym i zakonnym. Proponowana przez nią formacja obejmuje trzy stopnie.

    Ten drugi tom jest kontynuacją podręcznika bazowego, który wydany został w Polsce w: 2013 r. Jest przeznaczony dla chórzystów którzy przyswoili podstawy zawarte w poprzednim tomie i pragną doskonalić się w praktykowaniu recytatywów, psalmodii i hymnodii łacińskich, jak również postępować w technice transpozycji i analizy modalnej utworów gregoriańskich.
    Trzeci tom przeznaczony dla mistrzów chóru będzie poświęcony sztuce dyrygowania w' śpiewie gregoriańskim.

    Specyfikacja
    ISBN978-83-64964-13-8
    Okładkamiękka
    Liczba stron402
    Wymiary160 x 230 mm
    Rok wydania2018
    0.0 0
    Napisz własną recenzję produktu Zamknij
    • Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać recenzje
    *
    *
    • Zły
    • Doskonały
    *
    *
    *
    Znaczniki produktu